اخبار بیت کوین

افزایش ناگهانی ارزش بازار در کمتر از 30 دقیقه؛ دلیل رشد قیمت ها چه بود؟

ارزش کل بازار ارزهای دیجیتال در لحظات اخیر از ۲۷۲ میلیارد دلار به ۲۹۲ میلیارد دلار رسید. جالب این است که این تزریق پول ۲۰ میلیارد دلاری به بازار در کمتر از ۳۰ دقیقه انجام شد. قیمت تمام ۱۰۰ ارز اول بازار به جز تتر، با رشد لحظه ای همراه بوده است. در حال حاضر قیمت بیت کوین به نزدیک ۷۴۰۰ دلار و قیمت اتر به ۵۰۰ دلار رسیده است. آخرین باری که این بازار با همچین رشد ناگهانی رو به رو شد، در تاریخ ۲۰ فروردین بود که قیمت بیت کوین از ۶۹۰۰ دلار به ۸۰۰۰ دلار رسید.
بیت کوین که مدت زیادی بود در بازه‌ی بین ۶۰۰۰ تا ۶۷۰۰ نوسان می‌کرد، سر انجام با حجم بالا و کندلی قوی توانست از این مقاومت بزرگ عبور کند و به قیمت‌های بالاتر دست پیدا کند. طبق معمول آلتکوین‌ها نیز مطابق بیت کوین با رشد قیمتی همراه بودند و روندی مشابه بیت کوین داشتند.

قیمت لحظه ای بیت کوین

دلیل رشد بازار

اخبار متعدد مثبتی در چند روز اخیر منتشر شده مانند خبر اضافه شدن ۵ ارز به صرافی کوین بیس، خبر پیوستن سرمایه گذار بزرگ به نام استیون کوهن به بازار ارزهای دیجیتال، تعیین زمان اجلاس G۲۰ که پیش‌بینی‌های مثبتی از خروجی جلسه، منتشر شده است و همچنین اخبار مربوط به سیگنال‌های مثبت شرکت‌های بزرگی مثل گوگل و فیسبوک و اوراکل به بلاکچین و ارزهای دیجیتال و … .
ولی آیا این اخبار آنقدر قوی هستند که باعث ورود ۲۰ میلیارد دلار در ۳۰ دقیقه به این بازار شوند؟
شاید بتوانیم به طریقی یکی از اخبار مثبت اخیر را دلیل این رشد ناگهانی بدانیم ولی واقعیت این است که این اخبار قدرت تکان دادن قیمت را ندارند. در گذشته اخباری مانند موفقیت آمیز بودن فورک بیت‌کوین یا قانونی شدن ارزهای دیجیتال در کشوری بزرگ باعث ورود مبلغی زیاد به این بازار می‌شد. ولی افزایش قیمت بیت کوین لزوما دلیل فاندامنتال ندارد. بسیاری از سرمایه گذاران بزرگ بازار یا نهنگ‌ها هم می‌توانند با اهداف از پیش تعیین شده و هماهنگ شده‌ و با تاکتیک‌های متعددی این بازار را تکان دهند. حتی در کمتر از ۳۰ دقیقه!
همچنین بسیاری از تحلیلگران و تریدرها منتظر لحظه‌ای بودند که بیت کوین با قدرت زیادی مقاومت خود را که ماه‌ها درگیر آن بود را بشکاند و پول بیشتری وارد بازار کنند.

قیمت لحظه ای ارزهای دیجیتال

در هر صورت تحلیل‌های متعددی از روند قیمتی بیت‌کوین وجود دارد ولی چیزی که اهمیت دارد این است که این بازار در بسیاری از مواقع  غیر قابل پیش‌بینی عمل کرده و باید تمام احتمالات را در نظر گرفت و مراقب بود تا اسیر بازی نهنگ‌ها نشویم.
پیش بینی شما در مورد بازار و قیمت بیت کوین به چه صورت است؟

منبع
میهن بلاکچین

نوشته های مشابه

اشتراک
اطلاع از
1 دیدگاه
جدید ترین
قدیمی ترین محبوب ترین
Inline Feedbacks
View all comments
دکمه بازگشت به بالا