اخبار آلتکوین

جی‌پی‌مورگان: کریپتوکارنسی‌ها یک تهدید برای تجارت بانک‌ها

طبق گزارش سالانه SEC، بانک جی‌پی‌مورگان اعلام کرد که کریپتوکارنسی‌ها و رقابتی که با روش‌های سنتی و بانک‌ها دارند، ریسک بزرگی برای تجارت فعلی محسوب میشوند.
او به کلمه «رقابت» اشاره می‌کند و توضیح می‌دهد که چطور رقبای جدیدی پدیدار شده‌اند و این تجارت را تهدید می‌کنند:
«همه بانک‌ها، موسسات مالی و رقبای غیر بانکی با این خطر مواجه هستند که پردازش پرداخت‌ها و خدمات دیگر می تواند از طریق فن‌آوری‌های نظیر کریپتوکارنسی و بدون هیچ واسطه‌گری انجام شود و این سیستم‌های قدیمیرا مختل خواهد کرد.»
این گزارش اشاره می‌کند که این فن‌آوری‌های جدید، از جمله بلاکچین، اگرچه نام آن‌ را ذکر نکرده است، ممکن است به بانک‌ها نیاز داشته باشند تا محصولات خود را برای جذب و حفظ مشتریان و یا رقابت با محصولات و خدمات ارائه‌شده توسط رقبا به بازار عرضه کنند.
این رقابت به طور بالقوه می تواند به کاهش قیمت ها و هزینه های محصولات و خدمات جی‌پی‌مورگان منجر شود و یا ممکن است این بانک سهم و جایگاه خود را در بازار از دست بدهد.
مدیر این بانک که در سال ۲۰۱۷ موضع تندی نسبت به کریپتوکارنسی‌ها داشت و بیت‌کوین را یک تخلف نامیده بود، در مصاحبه‌ای اعلام کرد که نسبت به این بازار شکاک است. این بانک در اوایل ماه فوریه در گزارشی داخلی اعلام کرده بود که این تکنولوژی بسیار خلاقانه است و احتمال نابودی آن خیلی کم است. سیستم‌های پرداخت بین‌المللی سنتی بسیار کند و دست‌‌و‌پا‌گیر است و باید اقداماتی در این راستا صورت گیرد.

هفته گذشته، بانک آمریکا ( BOA ) گزارش سالانه کمیسیون بورس اوراق بهادار خود را منتشر کرد که حاوی اشاره‌ای به کریپتوکارنسی به عنوان تهدیدی برای تجارت آن‌ها بود. با ریسک رقابت توصیف‌شده در موارد بسیار مشابه: « اتخاذ گسترده فن‌آوری‌های جدید، خدمات اینترنتی، کریپتوکارنسی و سیستم‌های پرداخت، می‌تواند به‌طور قابل‌توجهی هزینه‌های محصولات و خدمات موجود را کاهش دهد.»

نوشته های مشابه

اشتراک
اطلاع از
0 دیدگاه
Inline Feedbacks
View all comments
دکمه بازگشت به بالا