اخبار عمومی

همکاری آیوتا و فولکس‌واگن

یکی از کمپانی‌های بزرگ خودروسازی، فولکس‌واگن، در کنفرانس Connected World در برلین اعلام کرد با آیوتا همکاری خواهد کرد. این کمپانی دلیل این همکاری را آینده خودرو‌های هوشمند و وابستگی آنها به فن‌آوری‌های غیرمتمرکز اعلام کرد.
پس از بوش آلمان، این شرکت مهندسی و الکترونیک چند ملیتی، اعلام کرد که قصد دارد از آیوتا برای پروژه خودروهای خودمختار و هوشمند خود استفاده و در اواسط ماه دسامبر این همکاری را به تصویب برساند، فولکس واگن قصد دارد بخشی از موج تکنولوژی نوین در جهان رو‌به‌تغییر باشد.

همه اینها زمانی شروع شد که فولکس‌واگن در ژانویه به عنوان عضوی از هیئت نظارت بر بنیاد آیوتا انتخاب شد. یوهان جانگرت، مدیر استراتژی دیجیتالی این کمپانی از سال 2015 بوده است. او در سال 2014 مدیر سیستم‌های مدیریتی مک در اپل و مسئول طراحی مهندسی چند محصول فرهنگی و حمایت از تیم‌های مختلف بوده‌است. جانگرت کسی بود که ایده همکاری آیوتا و فولکس‌واگن و نقشه‌راه این مشارکت را ارائه داد.

طبق نظر جانگرت، بحث در مورد سیستم‌های جدید خودرو می‌تواند با استفاده از پلت‌فرم آیوتا بسیار مفید باشد. آیوتا در زمینه اینترنت اشیا قدم‌های نوینی برداشته‌است و زمینه فعالیت این شبکه غیرمتمرکز ارتباط زیادی با نسل جدید خودرو‌های در حال طراحی دارد.
آیوتا قبلا اعلام کرده بود که با کمپانی‌های بزرگ دیگری مانند بوش همکاری میکند و پروژه‌ای با عنوان «شهر‌های هوشمند» در تایپه به منظور استفاده از بلاکچین برای کارت‌های شناسایی شهروندان در دست دارد.

این تحولات می تواند آغاز فناوری بسیار امیدوار کننده باشد که توسط اکوسیستم کریپتوکارنسی ساخته شده و به آرامی، اما بسیار قوی به مرحله استفاده عملی نزدیک میشود.

نوشته های مشابه

اشتراک
اطلاع از
0 دیدگاه
Inline Feedbacks
View all comments
دکمه بازگشت به بالا