اخبار بلاکچین

استفاده دولت شیلی از بلاکچین اتریوم برای ثبت داده های انرژی

دولت شیلی اعلام کرد که این کشور قصد دارد از بلاکچین اتریوم به عنوان راهی برای ثبت اطلاعات مربوط به بخش انرژی استفاده کند.

کميسيون ملي انرژي که بخشی از وزارت انرژي کشور است، گفته است که داده ها را به دفتر کل توزیع شده اتریوم تحویل داده است تا سطح امنیت، یکپارچگی، ردیابی و اعتماد به اطلاعات در دسترس عموم را افزایش دهد. کمیسیون به ویژه نگران است که پایگاه‌های داده‌های آن می توانند هک شده و دستکاری شوند. رویکرد مبتنی بر اتریوم یک روش جایگزین برای ذخیره سازی داده‌ها است و با توزیع اطلاعات در میان تعداد زیادی از گره‌ها، می‌تواند به کاهش این نگرانی کمک می کند.

دولت شیلی

این کمیسیون قبلا شروع به ذخیره برخی از داده‌ها روی بلاکچین، از جمله اطلاعات در مورد تولید برق، قیمت‌های متوسط بازار، هزینه‌های حاشیه‌ای و قیمت‌های هیدروکربن کرده بود. به دنبال آن، مرحله اول از پروژه، که به نام “Energia Abierta” یا “Open Energy” شناخته می شود، کمیسیون نتایج را مطالعه خواهد کرد و آنها را با سایر شرکت‌ها و سازمان‌های دولتی در این بخش به اشتراک می‌گذارد.
سوزانا خیمنز، وزیر انرژی شیلی، در بیانیه ای گفت:

ما علاقه‌مند به استفاده از این فناوری هستیم و درک می کنیم که این فناوری در دهه گذشته، توسط متخصصین جهانی مورد بررسی قرار گرفته است و در چند سال آینده، در تکنولوژی روزمره دخیل خواهد شد.

تصمیم کمیسیون برای استفاده از یک بلاکچین عمومی مانند اتریوم، مغایر با استفاده از یک شبکه به اصطلاح مجاز به نظر می رسد. این بیانیه توضیح داد که تأیید اعتبار اطلاعات توسط صدها هزار سرور باعث می شود که همه چیز قابل اعتماد‌تر و هک کردن آن دشوارتر باشد.

نظر شما راجع به استفاده از بلاکچین در زمینه انرژی چیست؟ آیا دولت‌ها می‌توانند از این تکنولوژی استفاده بهینه کنند؟

منبع
coindesk

نوشته های مشابه

اشتراک
اطلاع از
0 دیدگاه
Inline Feedbacks
View all comments
دکمه بازگشت به بالا