اخبار بلاکچیناخبار عمومی

شرکت بزرگ اوراکل (Oracle) از راه اندازی سرویس ابری بر بستر بلاک چین خبر داد!

در نشست خبری 16 جولای شرکت آمریکایی اوراکل از راه اندازی پلتفرم بلاک چین خود خبر داد. این شرکت اذعان داشت که نسخه ی جدید این سیستم را تا کنون بر روی تراکنش های مالی و تجاری مشتریان دولتی اش آزمایش کرده است.

سرویس بلاک چین اوراکل (OBCS) با استفاده از تکنولوژی هایپر لجر فابریک تلاش دارد تا در این پروژه بر مسائلی چون افزایش بازده معاملات، تسریع انجام تراکنشهای مالی و عرضه ی زنجیره ی احراز هویت تمرکز کند. کاربران نسخه ی پیشین این محصول عبارت اند از: بانک عرب جردن (AJIB)، شرکت نفت هند و گمرک نیجریه.

آمیت زاوری نائب رئیس Oracle Cloud Platform بیان کرد که:

بلاک چین وعده ی بزرگی از وقوع انقلاب در تکنولوژی آینده است.

با پلتفرم اوراکل، شرکتها می توانند کسب و کار خود را گسترش دهند، پروسه های غیر ضروری را حذف کنند، با شبکه های توزیع شده‌ی خود به راحتی ارتباط و داد و ستد کنند و در کل به نسبت گذشته فضایی شفاف تر و ایمن تر را تجربه کنند. این شرکت تلاش دارد تا هرچه بیشتر نفوذ بلاک چین را در سیسیتم های گوناگون افزایش دهد. اما اوراکل تنها شرکتی نیست که برای پیشبرد اهداف خود سعی در گسترش تکنولوژی بلاک چین دارد. شرکت Accenture تلاش می کند تا با استفاده از پلتفرم هایبرلجر فابریک سیستم بلاک چین را در عرصه ی هوا فضا استفاده کند.

درک مفهوم و کاربرد بلاک چین توسط توسط بانک ها هنوز دچار شبهاتی است. زیرا پرسش اصلی که از سوی این نهادهای مالی مطرح می شود، چگونگی عملکرد بلاک چین در ارتقاع بانک داری سنتی است. اما برخی دیگر از شرکتها همچون AJIB وجود دارند که دایره ی فعالیت خود را از طریق همکاری با اوراکل گسترش داده و همیشه شادمان از این مشارکت هستند.

آیمان قدونی معاون مدیر کل فناوری، اطلاعات و امنیت AJIB اذعان داشت که:

پلتفرم بلاک چین اوراکل به ما کمک کرد تا پیچیدگی تراکنشهای الکترونیکی مالی خود را به حداقل برسانیم، سطح امنیتی خود را افزایش دهیم و در کل تجربه ی پیشین مشتریان خود را بهبود ببخشیم.

 

منبع
cointelegraph

نوشته های مشابه

اشتراک
اطلاع از
0 دیدگاه
Inline Feedbacks
View all comments
دکمه بازگشت به بالا