اخبار بیت کوینتحلیل اقتصادی

هجوم مردم ترکیه به سمت بیت کوین در پی کاهش ارزش پول این کشور

بلومبرگ با تیتر «شرایط کنونی ترکیه، باعث نوسان بیشتر لیر نسبت به بیت کوین می‌شود» آخرین نشریه ای بود که به موضوع کاهش ارزش ارز ملی ترکیه در سال جاری پرداخته است. بلومبرگ گزارش داد:

 نوسانات و تغییرات ۱۰ روزه ارزش لیر نسبت به دلار آمریکا، افراد بیشتری را از بحران روزافزون ارز ترکیه به بیت کوین سوق می‌دهد.

از زمانی که ارزش لیر نسبت به دلار به نصف کاهش یافت و به دلایل ژئوپولیتیکی به کم ترین مقدار خود رسید، ترکیه شاهد افزایش علاقه مردم به بیت کوین بوده است.

طبق اطلاعات گوگل ترندز، در ماه آگوست علاقه به بیت کوین به طور چشمگیری افزایش یافت، به طوری که حجم معاملات صرافی های داخلی با بیش از ۱۵۰ درصد رشد مواجه شده است.

از آنجایی که قانونگذاران در حال قانون گذاری برای کنترل سرمایه در این کشور هستند، وضعیت ارز دیجیتال در این کشور مشخص نمی‌باشد. فوربز خاطر نشان کرد علیرغم موضع رسمی دولت ترکیه در قبال مطابق نبودن بیت کوین با اسلام، اکسچنج های داخلی به  دریافت پشتیبانی های بانکی ادامه می‌دهند.

این اکسچنج ها با افزایش نوسان مواجه شده اند به طوری که صرافی هایی نظیر BtcTurk، بیت کوین را حدود ۵۰۰ دلار گران تر از پلتفرم های خارجی معامله می‌کند. صاحب نظران معتقدند اگر شرایط اقتصادی به ثبات نرسد این روند می‌تواند ادامه پیدا کند.

منبع
cointelegraph

نوشته های مشابه

اشتراک
اطلاع از
0 دیدگاه
Inline Feedbacks
View all comments
دکمه بازگشت به بالا