مقالات عمومی

بلاکچین بدون کریپتوکارنسی، نوآوری در پایگاه داده

سارا سیلوراشتاین، کارمند شرکت بازاریابی مصاحبه‌ای با آدام لودوین، یکی از بنیانگذاران و مدیر عامل شرکت Chain در این زمینه انجام داده است.

سیلوراشتاین: آیا بلاکچین بدون کریپتوکارنسی وجود دارد؟

لودوین: بله.

سیلوراشتاین: بنابراین ارتباط بین این دو چقدر اهمیت دارد یا آینده‌ای برای بلاکچین بدون کریپتوکارنسی پیش بینی می‌کنید؟

لودوین: بله، من فکر می‌کنم این دوگانگی غلط است. آن‌ها هر دو مفید هستند و در واقع تعداد کمی از مردم هستند که از این موضوع قدردانی می‌کنند. به عنوان مثال، بسیاری از کارهایی که ما انجام می‌دهیم، اتصال بلاکچین‌های خصوصی – جایی که هیچ کریپتوکارنسی وجود ندارد- به بلاکچین‌های عمومی است.
اما برای پاسخ به سوال شما، پروتکل ما شامل کریپتوکارنسی نمی‌شود و دلیل آن این است که ما نیازی به یک ارز دیجیتال نداریم زیرا هدف این ارزهای رمزنگاری شده ایجاد انگیزه اقتصادی به صورت غیرمتمرکز است.

سیلوراشتاین: و برای ادامه راه چه برنامه‌ای دارید؟

لودوین: برای ادامه هم ما برنامه‌ای برای ایجاد ارز دیجیتال نداریم. ما بیشتر علاقه داریم یک کسب و کار واقعی راه‌اندازی کنیم. البته باید دوباره بگویم که فقط زمینه فعالیت ما متفاوت است و مقایسه کمی سخت است.
در طول زمان، به ویژه در سال جاری، روند بزرگی در این تکنولوژی در پیش داریم و انتظار میرود مردم همبستگی بیشتری پیدا کنند.

سیلوراشتاین: این همبستگی در چه جهتی خواهد بود؟

لودوین: ما شبکه‌های پرداخت متفاوتی داریم و بازارهای مالی در سراسر جهان به طور کامل پراکنده شده‌اند، اما ارتباط بین این شبکه‌ها همچنان قوی نیست. برای مثال، اگر در چین هستید و می‌خواهید با برنامه Alipay پول بفرستید، آیا میدانید چه گزینه‌هایی دارید؟ می‌دانید برنامه دقیقا چطور کار می‌کند و چه گزینه‌هایی دارد؟
من فکر می‌کنم این روند در حال تغییر است، ارتباط بین این شبکه‌ها پررنگ‌تر خواهد شد و Alipay می‌تواند مانند یک بلاکچین عمومی رفتار کند. بنابراین من فکر می‌کنم این جایی است که ما شاهد نفوذ واقعی و ارتباط بین موسسات مالی موجود هستیم و سپس به طور موازی، کریپتوکارنسی‌ها و مدل‌های نرم‌افزاری جایگزین سرویس‌های قدیمی می‌شود و حتی می‌تواند راه‌حل مناسبی برای عده‌ای از مردم که آشنایی کمی با آن‌ها دارند باشد.

نوشته های مشابه

اشتراک
اطلاع از
0 دیدگاه
Inline Feedbacks
View all comments
دکمه بازگشت به بالا