اخبار بلاکچیناطلاعیه صرافی

نابودی ۵۰۰ میلیون دلار؛ قبل از مرگ به فکر دارایی دیجیتال خود باشید!

مرگ ناگهانی متیو ملون -میلیاردر معروف دنیای کریپتو- سوالاتی در مورد اینکه زمانی که ما بمیریم چه اتفاقی برای ارزهای ما می‌افتد مطرح کرده‌است. بیشتر این دارایی‌های ما در برنامه‌های تلفن همراه، صرافی‌های آنلاین و کیف پول سخت‌افزاری و نرم افزاری ما نگهداری می‌شوند. رمز عبور، کلید خصوصی و کدهای امنیتی، همه و همه فقط در دسترس خودمان است و کسی از آنها خبر ندارد. خب اگر کل دارایی ما برای مثال حدود ۲ هزار دلار باشد، شاید با از بین رفتن آنها بتوانیم به زندگی خود ادامه دهیم. اما اگر این دارایی ها ۵۰۰ میلیون دلار باشد چی؟

در اواسط ماه آپریل، برآورد شده بود که آقای متیو ملون به ارزش ۵۰۰ میلیون دلار ریپل (XRP) دارد. دلیل مرگ او هنوز به طور قطعی اعلام نشده اما چیزی که همه متوجه شده بودند، اعتیاد او بود. گویا او در هواپیمای شخصی خودش در مسیر به مکزیک از دنیا رفته است. او در سال های اخر زندگی‌اش قصد داشت اعتیاد خود را درمان کند و زندگی بهتری برای خود و خانواده‌اش بسازد. آقای ملون در ابتدا زمانیکه همه نسبت به این صنعت شک داشتند، ۲ میلیون دلار در XRP سرمایه‌گذاری کرده بود. او یکی از معتقدین واقعی بود و نسبت به دنیای ارزهای رمزنگاری شده اعتقاد داشت:

دنیای رمزنگاری ترسناک و تاریک است و شاید بتوان گفت ضد آمریکا است. من طرفدار آمریکا، طرفدار تجارت و طرفدار بانک هستم. پس به همین دلیل، ریپل را انتخاب می‌کنم.

زمانیکه ریپل‌های او به ارزش ۱ میلیارد دلار رسید گفت:

من تنها کسی بودم که حاضر بود چنین ریسکی بکند و به همین دلیل هم توانستم این مقدار پول را به دست آورم. خانواده‌ام فکر میکردند که من دیوانه شدم اما خودم میدانستم که این درست‌ترین کار ممکن است.

طبق محاسباتی که انجام شده، دارایی ملون چیزی حدود ۵۰۰ میلیون دلار بوده است. او کلید خصوصی خود را به روش ذخیره سازی سرد در نقاط مختلف آمریکا نگه داشته و آنها را با نام‌های مختلف ذخیره کرده است. اینکار او در زمان حیاتش کار زیرکانه‌ای بوده اما حالا اگر کسی بجز خودش از این موضوع خبر نداشته باشد، دسترسی به دارایی‌هایش کار تقریبا غیر ممکنی است. پس تا زمانیکه راه حلی برای این موضوع پیدا نشود، می‌توان گفت تمام ثروت آقای متیو ملون بلوکه شده است.

برنامه ریزی برای دارایی‌های دیجیتال قبل از مرگ

عدم برنامه ریزی برای دارایی های دیجیتال خود بعد از مرگ، یکی از مشکلات بزرگ فعالان و سرمایه گذاران ارزهای دیجیتال است. در حال حاضر چندین راهکار وجود دارد. اگر دارایی هایتان در کیف پول‌های سرد مانند کیف پول کاغذی و سخت افزاری باشد، می‌توانید اطلاعات کیف پولتان مانند رمز عبور یا کلید خصوصی را در اختیار فرد قابل اعتمادتان مثل همسر و برادر قرار دهید. ولی در صورتی که داراییتان در اکسچنج است، حتما احراز هویت کنید و به اطرافیانتان اطلاع دهید که داراییتان در کدام اکسچنج است تا آن‌ها بعد از مرگتان بتوانند با درخواست از اکسچنج مربوطه، به ارزهای دیجیتال شما دسترسی داشته باشند.

نظرتان درباره‌ی این اتفاق چیست و چه راه حل‌های دیگری را پیشنهاد می‌کنید؟

منبع
ethereumworldnews

نوشته های مشابه

اشتراک
اطلاع از
0 دیدگاه
Inline Feedbacks
View all comments
دکمه بازگشت به بالا