اخبار بیت کویناخبار عمومیتحلیل اقتصادی

قیمت بیت کوین در ونزوئلا هر ۱۸ روز ۲ برابر می‌شود!

در حال حاضر قیمت بیت کوین در ونزوئلا تقریبا هر سه هفته دوبرابر می‌شود. چرا که تورم چون طاعون روز به روز در این کشور رشد می کند. در عین حال، حجم معاملات بیت کوین همچنان در حال افزایش است چرا که مردم از این طریق تلاش می‌کنند تا خود را از این طاعون مصون نگه دارند.

نرخ تورم سالیانه ۸۶۸۵۷ درصد

تنها یک سال پیش، یک فنجان قهوه در ونزوئلا به قیمت ۲۳۰۰ بولیوار به فروش می رسید. امروز، با توجه به شاخص Cafe Con Leche بلومبرگ، شما باید تقریبا ۲ میلیون بولیوار برای یک فنجان قهوه بپردازید. چه راهی بهتر از این مثال برای نشان دادن تورم شایع در این کشور؟ متاسفانه، این تورم به همین نقطه بسنده نمی‌کند. صندوق بین المللی پول IMF نشان می‌دهد که نرخ تورم تا پایان سال ۲۰۱۸ به میزان ۱ میلیون درصد برآورده خواهد شد. به عبارت دیگر، براساس نرخ تورم فعلی، قیمت ها در هر هجده روز تقریبا دو برابر می شود. براساس گزارش های بدست آمده اکثریت شهروندان این کشور در فقر زندگی می‌کنند و باید هزینه های نجومی زیادی را برای خریده مایحتاج روزانه ساده مانند آرد، تخم مرغ و نان صرف کنند.

آیا بیت کوین راه رهایی است؟

بیت کوینیست در ماه ژوئن گزارش کرد که نرخ بسیار بالای تورم در این کشور موجب افزایش خرید بیت کوین شده است. این روند نه تنها ادامه دارد، بلکه در حال افزایش است. از ماه ژوئن، حجم معاملات هفتگی بیت کوین بیش از دو برابر شده است، و با توجه به آمار سایت Coin.dance، این هفته ارزش بیت کوین به مبلغ ۱۷ تریلیون بلیوار رسیده است.

بر اساس گزارش exchangerate.guru، در زمان نوشتن این خبر، هر بیت کوین ارزش تقریبی کمتر از یک میلیارد بلیوار دارد. نرخ واقعی مبادله در این کشور به دلیل وجود یک بازار سیاه پررونق نامعلوم است، چرا که بانک مرکزی ونزوئلا به دلیل نرخ بالای تورم، یک منبع غیر قابل اعتماد قلمداد می‌شود.

افزایش نجومی حجم معامله بیت کوین در این کشور، نشان می دهد که مردم محلی به دنبال یک راه جایگزین برای سرمایه گذاری هستند. تقابل کوچکترین واحد بیت کوین به نام “ساتوشی” و بولیوار ونزوئلا، می‌تواند نمونه ای از سرنوشت نهایی ارزهای رایج باشد.

منبع
bitcoinist

نوشته های مشابه

اشتراک
اطلاع از
0 دیدگاه
Inline Feedbacks
View all comments
دکمه بازگشت به بالا