اخبار آلتکوین

خبری مثبت در بازاری نزولی؛ همکاری ریپل و بانک بزرگ آسیایی!

شرکت ریپل (RippleNet) با افزودن بانک بزرگ CIMB Group واقع در مالزی به لیست شرکای خود، شبکه بانکی خود را گسترش می دهد. CIMB پنجمین بانک بزرگ آسیای شرقی است و در جهت افزایش سرعت و سهولت پرداخت های بین المللی بازارهای CIMB با ریپل همکاری خواهد کرد.  در حال حاضر پایگاه مشتریان ریپل نت بیش از صد موسسه مالی جهانی را در بر می گیرد که CIMB با مشارکت با این بخش قادر به تسهیل پرداخت های جهانی خود خواهد بود.

CIMB یکی از اولین بانک های جنوب شرقی آسیا است که به سرعت سیستم خود را با پیشرفتهای تکنولوژیکی همسو و بلاک چین را در جهت سرعت دادن به سیستم پرداخت خود در اختیار گرفته است. همکاری با ریپل نت به این بانک اجازه می دهد تا مزایای تازه ای را به مشتریان خود ارائه دهد، مشتریانی که بسیاری از آنها در حال حاضر با روش های آهسته و ناکارآمد تراکنشهای بانکی خود را انجام می دهند.

آمار بانک جهانی نشان می دهد که میزان و ارزش پول ارسالی به آسیای جنوب شرقی برابر با ۱۲۰ میلیارد دلار در سال ۲۰۱۸ است. اما حجم پرداختها و نقل و انتقال پول در بازار جهانی بسیار عظیم تر است، مبلغی که طبق محاسبات گروه مشاوره بوستون (BCG) سالانه ۲۷ تریلیون دلار است. چنین ظرفیت مالی و در حقیقت چنین بازار عظیمی با توجه به این که تقریبا ۴۰ درصد از این پول متعلق به منطقه آسیای شرقی است، بهترین فرصت برای CIMB است تا جایگاه خود، دامنه فعالیت خود و متقابلا درآمد خود را عظیم تر کند.

CIMB در جهت افزایش سرعت و بهبود سیستم پرداخت خود به نام SpeedSend از بلاک چین ریپل استفاده خواهد کرد. کاربران از این سیستم  برای ارسال و دریافت پول و همچنین خدماتی مانند حساب اعتباری مستقیم و مبادله سریع با پول نقد استفاده می کنند.

با این حال، استفاده از تکنولوژی ریپل به این معناست که فعالیت SpeedSend  دیگر به مالزی محدود نخواهد شد، بلکه امکان پرداختها در سراسر منطقه قاره آسیا تسهیل خواهد شد و این بانک بدون هرگونه مشکلی می تواند به دیگر کشورهای این منظقه پول ارسال کند.

در همین راستا مدیر عامل بانک CIMB تنگکو داتو اذعان کرد:

این راه حل مبتکرانه و نوآورانه بلاک چین باعث انقلابی در سیستم انتقال پول ره شکل بین المللی خواهد شد و  چنین اتفاقی نشان دهنده اقدامات مداوم CIMB برای تقویت و بهبود سیستم بانکداری دیجیتال خود از طریق ارائه راه حل های سریع و ارزان قیمت برای مشتریان ما در سراسر آسیای شرقی است.

برد گارلینگ هاوس مدیرعامل ریپل نیز در رابطه با این همکاری و مشارکت گفت:

 در حال حاضر شبکه بانکیCIMB ۱۵ کشور و نزدیک به ۸۰۰ شعبه  را در برمی گیرد و SpeedSend را به عنوان یکی از بهترین شیوه های انتقال پول در منطقه آسیای شرقی اراده می دهد. اما اکنون این بانک با مشارکت بلاک چین ریپل می تواند سیستم بانکی خود را در سراسر جهان گسترش داده و خدمات بانکی خود را به تمامی کاربران جهان ارائه دهد. 

تنها هدف CIMB از مشارکت با ریپل استفاده از امکانات SpeedSend نیست بلکه این بانک در نظر دارد تا از دیگر محصولات ریپل در راستای گسترش دامنه فعالیتهای خود نیز استفاده کند.

ریپل با وجود بازار نزولی توانست مدتی پیش جایگاه اتریوم را برای خود کند و بعد از چندبار جابجایی توانست جایگاه دومی را برای خود تثبیت کند. شاید می توان گفت این بازار خونین برای ریپل از همه بیشتر سود داده است.

نظر شما راجع به ریپل چیست؟ آیا این ارز قادر خواهد بود روزی جای بیت کوین را بگیرد و به جایگاه اول برسد؟

منبع
ccn

نوشته های مشابه

اشتراک
اطلاع از
0 دیدگاه
Inline Feedbacks
View all comments
دکمه بازگشت به بالا