اخبار بیت کویناطلاعیه صرافی

انتقال ۶۰۰ میلیون دلار بیت کوین توسط بایننس با کارمزدی باور نکردنی!

صرافی بایننس بیت کوین های خود را در چند روز گذشته به یک کیف پول سرد منتقل کرد. انجام دو تراکنش بزرگ و انتقال بیت کوین به کیف پول سرد بایننس نشانگر قدرت بالای تکنولوژی بلاک چین است. یکی از این تراکنش ها در بلاک ۵۵۰۲۱۱ بیش از یک میلیون دلار بود. برای این تراکنش، بایننس تنها ۸ دلار کارمزد و هزینه انتقال پرداخت کرد که این تراکنش ۱۵۵۰ بایت بود.

تراکنش دیگر ابتدا توسط آنتین لو کالوز از CoinMetrics.io علامت گذاری شده است، این تراکنش به دلیل انتقال ۶۰۰ میلیون دلار بسیار قابل توجه است و به نحوی می توان آن را بزرگترین تراکنش در بازار امروز دانست. اما این اتفاق همچنین نشان دهنده تناقض در تراکنشهای بیت کوین است. زیرا هزینه های نقل و انتقال بیت کوین بر اساس میزان پولی که انتقال می یابد نیست بلکه این کارمزد بر اساس تعداد منابع کامپیوتری محاسبه می شود که برای ذخیره سازی اطلاعات مورد نیاز هستند. این تراکنش دوم، چند ساعت قبل در بلاک ۵۵۰۱۵۵ ساخته شده که شامل ۵۹۸۱ بایت است، با این حال، کارمزد چنین مبادله غول پیکری فقط ۷ دلار است.

عوامل دیگری مانند فعالیت شبکه نیز برای محاسبه هزینه تراکنش در نظر گرفته می شود.

متضاد با تراکنش های سنتی

ابتدا باید توجه داشت که هیچ محصول بانکی نمی تواند با امنیت یک کیف پول سرد جهت ذخیره سازی رقابت کند. کیف پول سرد کیف پولی است که از طریق اینترنت به بلاک چین وصل نمی شود. کیف پول سرد با داشتن امنیت مناسب بهترین گزینه برای دسترسی به دارایی شخصی شما بدون هر گونه واسطه ای است.

چندین روز یا چند هفته برای پیدا کردن هزینه و کارمزد انتقال پول بین حساب های بانکی در بانک های مختلف طول می کشد و امکانات و تسهیلات هیچ بانکی قابل مقایسه با بیت کوین نیست. بانک ها با استفاده از محصولات DLT شرکت ریپل و سایر تکنولوژی های بلاک چین قادر به کاهش هزینه ها هستند. به همین ترتیب، چنین نقل و انتقالی می تواند از طریق بانک انجام شود. اما بایننس برای این تراکنش کیف پول سرد را انتخاب کرد. در این بخش ما می خواهیم هزینه این تراکنش ها را با سرویس PayPal مقایسه کنیم. در حالی که بعید است که بایننس با PayPal کار کند یا اینکه PayPal تراکنشی به این بزرگی را انجام دهد، اما مقایسه بیت کوین و دیگر سیستمهای انتقال پول می تواند بسیار مفید باشد.

با توجه به اطلاعات بدست آمده از Salescalc.com اگر ۶۰۰ میلیون دلار از  یک کیف پول سرد به یک حساب PayPal منتقل شود، هزینه کارمزد چنین تراکنشی معادل مبلغ ۱۷۴۰۰۰۰۰ دلار خواهد بود. PayPal برای انتقال وجوه به حساب های بانکی هزینه و کارمزدی دریافت نمی کند، اما با استفاده از مدل های بانکی سنتی بسیار کند، نقل و انتقال را انجام می دهد.

منبع
ccn

نوشته های مشابه

اشتراک
اطلاع از
2 دیدگاه
جدید ترین
قدیمی ترین محبوب ترین
Inline Feedbacks
View all comments
دکمه بازگشت به بالا