اخبار آلتکوین

جنگ جهانی ارزهای دیجیتال در راه است؛ اتحاد ترون و کاردانو!

در مدت این چند روز گذشته، یک سری توییت بین مدیران دو پروژه معروف و بزرگ در دنیای ارزهای دیجیتال، ترون و کاردانو رد و بدل شد. این صحبت‌ها مورد توجه خیلی‌ها از جامعه بلاک چین و کریپتوکارنسی قرار گرفت. چارلز هاسکینسون، مدیر ارشد کاردانو و یکی از افراد معروف در توییتی در ۲۵ ژوئن به جاستین سان، بنیان‌گذار ترون اعلام کرد:

شما بچه ها باید از کلاینت ما به جای جاوا اتریوم استفاده کنید. این کد خیلی بهتر است و برای امنیت حسابرسی و استفاده از پروتکل اجماع سبک DPoS قابل استفاده است.

این پیشنهاد همکاری ، آن هم در اذعان عمومی کمی عجیب بود. چرا که ارز ترون و کاردانو دو رقیب محسوب می‌شوند و هر دو به برای ماندن در بین ده ارز برتر کوین مارکت کپ رقابت می‌کنند. این اخبار واکنش های مختلفی به همراه داشت، اما اکثر نگاه‌ها به این موضوع مثبت بود. بسیاری بر این باورند که این مشارکت علاوه بر منافع اقتصادی، می تواند در پذیرش جهانی این صنعت کمک کند. علاوه بر این، این موضوع می‌تواند به ترون و کد نویسی شبکه آن کمک کند و باعث پیشرفت این ارز نیز بشود.

بعد از این خبر، بسیاری هم این موضوع را باور نکردند و اعتقاد داشتند امکان وقوع همچین چیزی خیلی کم است. هاسکینسون در همین راستا پست دیگری انتشار داد و تاکید کرد که حرفهایش کاملا جدی بوده و واقعا علاقه به این همکاری دارد:

من کاملا جدی گفتم. ترون در حال حاضر از فورک جاوا اتریوم استفاده می‌کند و من پیشنهاد میدم که از Mantis ما برای زیرساخت خودش استفاده کند.

Mantis توسط تیم کاردانو توسعه داده شده است و طبق صحبت‌های تیم مزیت‌ها و ویژگی‌های زیادی نسبت به اتریوم دارد. هاسکینسون معتقد است، ترون می‌تواند از این تکنولوژی جدید به جای اتریوم سنتی استفاده کند.

چند روز بعد جاستین سان به توییت هاسکینسون پاسخ داد و در کمال تعجب موضع بسیار مثبتی نسبت به این موضوع داشت:

ممنون از پیشنهاد و البته نصیحت شما! تیم ترون به دنبال استفاده از بهترین بلاک چین موجود است و ما قطعا Mantis را هم مورد بررسی قرار خواهیم داد.

در این اواخر، تیم ترون به شدت به دنبال استقلال بود و اخبار زیادی مبنی بر جدا شدن شبکه ترون و مستقل شدن به گوش می‌رسید. تا اینکه دیروز (۲۷ ژوئن) خبر نهایی شبکه مستقل ترون منتشر شد. طبق این خبر، ترون تصمیم گرفته تا از فرم کدنویسی جاوا اتریوم برای شبکه خود استفاده کند. و اما با این صحبت‌ها و پیشنهاد این همکاری، به نظر می‌رسد فرصت خیلی خوبی برای ترون ایجاد شده تا به اهداف خود، یعنی استفاده از بهترین بلاک چین حال حاضر برسند.

در شبکه‌های مجازی، این خبر واکنش‌های خوبی از دو جامعه ترون و کاردانو به همراه داشته و کاربران ردیت هم معتقدند جاستین سان با قبول کردن این همکاری تصمیم درستی گرفته است. از طرفی پذیرش هرچه بیشتر Mantis که در حال حاضر کاردانو و اترکلاسیک از آن استفاده می‌کنند، می تواند جامعه کریپتویی بیشتری را به این سمت سوق دهد و شاید با ترکیب اینها، رقیب بزرگی برای اتریوم که در حال حاضر فاصله‌ زیادی دارد، ایجاد شود.

نظر شما چیست؟ آیا این همکاری صوورت می‌گیرد؟ و در اینصورت چه عواقبی خواهد داشت؟

منبع
usethebitcoin

نوشته های مشابه

اشتراک
اطلاع از
0 دیدگاه
Inline Feedbacks
View all comments
دکمه بازگشت به بالا