اخبار آلتکویناخبار اتریوماخبار عمومیاطلاعیه صرافی

ویتالیک جنجال به پا کرد؛ مجادله بنیان گذاران اتریوم، بایننس و ترون بر سر رشد ارزهای دیجیتال!

ویتالیک نظر پیشین خود را در رابطه با عدم وجود فضا برای رشد و افزایش قیمت ارزهای دیجیتالی شفاف سازی کرد. در حالی که شانگپنگ ژائو، مدیر عامل شرکت Binance و جاستین سان، موسس ترون، موضعی در مخالفت با ویتالیک اتخاذ کرده اند.

ویتالیک بوترین بنیانگذار اتریوم، در جهت شفاف سازی نظر خود در توئیتر اذعان داشت که:

من هرگز به این نکته اشاره نکردم که در اکوسیستم کریپتو هیچ فضایی برای رشد وجود ندارد. من گفتم هیچ فضایی برای افزایش ۱۰۰۰ برابری قیمت وجود ندارد. افزایش ۱۰۰۰ برابری قیمت از امروز به معنای ۲۰۰ ترلیون دلار در کریپتو و یا ورود ۷۰ درصد از کل ثروت جهان به عرصه‌ی کریپتو است.

او در ادامه افزود:

آنچه که من واقعا گفتم این است که، چون بخش بزرگی از جمعیت تا کنون در رابطه با کریپتو آشنایی پیدا کرده اند، رشد بیشتر کریپتو به هر معنا باید در عمق (یعنی استفاده واقعی) اتفاق بیافتد و نه اینکه تنها توجه ها به آن جلب شود.

اما ژائو، مدیر عامل شرکت Binance، با ویتالیک مخالف است؛ زیرا او می‌گوید:

من همچنان مخالفم و همچنان اعتقاد دارم که بازار کریپتو ۱۰۰۰ برابر خواهد شد. اگر بازار کریپتو فقط حجم بازار دلار را بگیرد، قطعا ۱۰۰۰ برابر خواهد شد (تازه دلار فقط یکی از ارزهایی است که باید از بازار خارج شود)، علاوه بر دلار ارزهای فیات دیگری هم وجود دارد. پس قطعا بیش از ۱۰۰۰ برابر خواهد شد.

او همچنین در ادامه اشاره کرد:

شما همچنین نمی توانید مقیاس بازار سنتی را برای اندازه گیری پتانسیل فناوری ها یا صنایع جدید استفاده کنید. اگر شما (و مردم) از اندازه بازار تاکسی استفاده کرده اید تا بتوانید پتانسیل Uber را تخمین بزنید، به نتیجه نادرستی خواهید رسید.

علاوه بر این، نظر ویتالیک در مورد جاستین سان، بنیانگذار Tron را به واکنش واداشت. ویتالیک در توئیتر خود نوشت:

بیائید واقع بین باشیم، تمام ثروت جهان به ارزهای دیجیتالی تبدیل نخواهند شد. شما به مردم انگیزه می‌دهید تا شبیه به جاستین ترون عمل کنند.

جاستین سان در واکنش به توئیت ویتالیک نوشت:

من باور دارم که تمام ثروت جهان به ارزهای دیجیتالی تبدیل خواهد شد و رشد بسیار بیشتری در آینده خواهد کرد. ارزهایی دیجیتالی پیش از شرکتهای اپل و آمازون به ثروتی برابر با ۱۰ ترلیون دلار آمریکا خواهد رسید. ما خواهیم دید. زمان مشخص خواهد کرد.

تمام این بحث ها چند روز پیش آغاز شد، زمانی که ویتالیک در مصاحبه با بلومبرگ در کنفرانس سران صنعت اتریم در هنگ کنگ گفت:

فضای بلاک چین در حال رسیدن به بالاترین حد ممکن یا در اصطلاح به سقف خود می‌باشد. اگر در این لحظه با فردی که تحصیلات متوسطی دارد صحبت کنید، حداقل یکبار نام بلاک چین را شنیده است. دیگر هیچ فرصتی برای رشد ۱۰۰۰ برابری پدیده ای در این فضا وجود ندارد.

علاوه بر این، او اعلام کرده است که استراتژی وابستگی به بازاریابی برای رشد کریپتو در حال نزدیک شدن به بن بست است. 

بوترین گفت که گام بعدی، جذب افرادی است که پیشتر با ارزهای دیجیتالی آشنا و به این نوع از تجارت علاقه مند شده اند و حالا می‌توان آنها را به لایه هایی عمیق تر از این تجارت وارد کرد.

وی در این راستا افزود:

باید افراد را از علاقه مندان بالقوه به افرادی با برنامه های اقتصادی دقیق و در خلاصه به کاربرانی فعال تبدیل کرد.

ویتالیک همچنین در مورد علاقه سازمانها به سرمایه گذاری در حوزه کریپتو توضیح داد:

صادقانه بگویم فکر نمی‌کنم این مسائل اهیمت خاصی داشته باشد. واقعا خوشحال تر خواهم بود اگر تجارت سازمانی ارزهای دیجیتالی برای پنج سال آینده هرگز اتفاق نمیفتاد.

دومین ارز دیجیتالی بزرگ جهان با ارزش ۱۸ میلیارد دلار در حال حاضر با مشکلات فراوانی مواجه است و انتظار می‌رود قیمت آن در آینده نزدیک کاهش یابد.

منبع
coingape

نوشته های مشابه

اشتراک
اطلاع از
0 دیدگاه
Inline Feedbacks
View all comments
دکمه بازگشت به بالا