اخبار آلتکوین

۲۰۱۹ سال جهانی شدن ارزهای دیجیتال خواهد بود!

سال ۲۰۱۸ سال موفقیت آمیزی برای جهان کریپتو نبود، اما رهبران فضای ارزهای دیجیتال سال ۲۰۱۹ را سال پرباری پیش بینی می کنند. مدیران ارشد چندین استارتاپ بلاک چین انتظار دارند که در سال جاری، پذیرش جای حدس و گمان را بگیرد و شفافیت قانونی باعث ورود عاملان سازمانی شده تا بازار با ثباتی ایجاد شود.

 دونگ، مدیر عامل پلتفرم بلاکچین اندونزیایی زیلیکا (Zilliqa)، انتظار دارد که در سال آینده ارزهای دیجیتال در زمینه های مختلفی مورد استفاده قرار بگیرند. او همچنین معتقد است که این اتفاق، فرصتی برای یافتن راه حل هایی مناسب در خصوص نقاط ضعف عملیاتی، مانند مقیاس پذیری است.

دونگ از طریق ایمیل به Crypto Briefing گفت:

ما شاهد موجی از گسترش موارد استفاده ارزهای دیجیتال در سال ۲۰۱۹ خواهیم بود زیرا در سال آتی سازمان هایی که به دنبال پیاده سازی و توسعه اپلیکیشن های بلاک چین هستند متمرکزتر فعالیت خواهند کرد. سال ۲۰۱۹ در واقع سالی خواهد بود که ما در مورد چالش های موجود صحبت خواهیم کرد، شاهد جذب افراد بیشتری به این فناوری و ادامه فعالیت آن ها فراتر از مرحله و فاز شبکه آزمایشی و استقبال از برنامه های غیرمتمرکز بسیار زیادی خواهیم بود.

وی  همچنین افزود:

بنابراین به احتمال قوی ما شاهد موارد استفاده گوناگونی از این تکنولوژی خواهیم بود.

پذیرش سازمانی 

پیش بینی ها در آغاز سال ۲۰۱۸ حاکی از یک بازار صعودی بوده است. در دوره اوج و پر رونقی بازار، عده زیادی بازار ترلیون دلاری را برای ارزهای دیجیتال پیش بینی کردند. تام لی از Fundstradt حتی پیش بینی کرد که بیت کوین می تواند با قیمت ۲۵ هزار دلار معامله شود.

نیازی به گفتن نیست که نه تنها چنین اتفاقی رخ نداد بلکه بسیاری از اتفاقات طی این سال مسبب کاهش ۸۴ درصدی از ارزش بازار شدند.

اما ممکن است قیمت در سال آینده نیز تغییری نکند. گابریل گیانکولا، مدیر عامل و موسس شرکت Qiibee، یک شرکت مبتنی بر بلاک چین، در همین راستا اذعان کرد:

سال ۲۰۱۸ به دلیل تمرکز بسیار بر گردش بازار و احتیاج به افزایش تنظیمات و قانون گذاری در این حوزه یک سال پر نوسان برای بلاک چین و کریپتو بوده است. من معتقدم که ما در سال ۲۰۱۹، شاهد تفکیک بین رویاپردازی و واقعیت در این حوزه خواهیم بود.

بسیاری سال ۲۰۱۹ را سال شروع فعالیت عاملان و فعالان سازمانی می‌دانند. مکس کوردک، یکی از بنیانگذاران و مدیر عامل شرکت لیسک (Lisk) اذعان کرد که پیشرفت فناوری به معنای این خواهد بود که بلاک چین به تدریج می‌تواند توسط دولت ها و تجارت های بزرگ پذیرفته شود. او معتقد است که افزایش پذیرش منجر به تغییر در دیدگاه ها خواهد شد؛ دیدگاه جدید بیان می‌کند که نظرات منفی نسبت به ارزهای دیجیتال کاهش یافته و بیش از پیش به عنوان دارایی جایگزین استفاده خواهد شد.

کریگ مک گرگور، مدیر عامل صرافی DSTOQ نیز بیان کرد که ارز دیجیتال می تواند به یک به ذخیره ارزشی ایده آل و مستقل تبدیل شود. با وجود شفافیت قانونی بیشتر و بازار بالغ، سرمایه گذاران سازمانی می‌توانند ارزهای دیجیتال را همچون یک فرصت سرمایه گذاری ایده آل ببینند. وی افزود:

سرمایه گذاران به دنبال فرصت های جایگزین برای سودآوری بوده و به کلاس های دارایی های جایگزین نیاز دارند. به همین دلیل است که فناوری و کلاس دارایی جدید، فرصتی جذاب است. ما شاهد پروژه های بزرگ از جانب فعالان مهم هستیم و انتظار داریم که سال ۲۰۱۹ سال مهمی برای ارز دیجیتال و به طور کل بلاک چین باشد

کریپتو در سال ۲۰۱۹: همه اتفاقات مثبت نیست

بسیاری از افراد شاخص معتقدند که ارزهای دیجیتال در حال گذر از مرحله “یک کوین برتر از سایر کوین ها” به یک ابزار کاربردی مختص صنایع می‌باشند. راجر لیم، رئیس NEO Global Capital، گفت پروژه های پیچیده شروع به هدف قرار دادن صنایع خاص خواهند کرد. اما او همچنین اظهار کرد:

با افزایش رقابت، صنعت بلاک چین باید مرحله تثبیت خود را پشت سر بگذارد و پروژه هایی که قابلیت بقا در شرایط فعلی را دارند از احتمال موفقیت بیشتری برخوردارند.

لیم تنها کسی نبود که بر وجود دشواری های سال آینده تاکید می‌کند. جیک یاکوم پیات موسس دکرد (Decred) در این خصوص گفت:

برخلاف نظر عموم مردم، سال ۲۰۱۹ درباره ظهور روش های هیجان انگیز جدید در خصوص استفاده از بلاک‌چین نمی‌باشد. بلکه درباره این موضوع خواهد بود که ارزهای دیجیتال حق اساسی خود را کسب می‌کنند، هوش جمعی خود را ساماندهی می‌کنند و می‌توانند تفکراتی که توسط نگرش های اشتباه بر این صنعت تحمیل شده است را پشت سر بگذارند. همانند حباب دات کام، در شرایط فعلی نیز تحمل و استقامت مهم است.

در حال حاضر بعضی از شرکت ها به دلیل وجود بازار کاهشی متحمل ضرر و زیان فراوانی شده اند، سود بایننس ۵۰۰ میلیون دلار پیش بینی شده و تقریبا نصف شده است. طبق گزارشات، ETCDev توسعه دهنده اصلی اتریوم کلاسیک در هفته گذشته به فعالیت خود پایان داد.

سال ۲۰۱۸ یک سال تحول آمیز برای ارزهای دیجیتال بود. انتظارات کاهش یافته اما در بلند مدت، این امر مفید خواهد بود. این حوزه نیازمند غرور نیست بلکه نیاز به محصولات ملموس دارد.

نظر شما در مورد توسعه ارزهای دیجیتال در سال ۲۰۱۹ چیست؟

منبع
cryptobriefing

نوشته های مشابه

اشتراک
اطلاع از
0 دیدگاه
Inline Feedbacks
View all comments
دکمه بازگشت به بالا