اخبار بیت کوینتحلیل اقتصادی

بیت کوین 20 هزار دلاری، 83 میلیون تومان؛ بیت کوین 7 هزار دلاری، 100 میلیون تومان!

قطعا در روزهای اخیر و حتی شاید بتوان گفت در ماه های اخیر مقایسه های مختلفی از وضعیت کنونی کشور با سایر کشورها به گوشتان رسیده است، اینکه مثلا یک دینار کویت از یارانه هر شهروند ایرانی در ماه بیشتر است و یا اینکه خیلی ها می‌گویند هر چیزی جز ریال داشته باشید سود خواهید کرد، همچنین در رابطه با قیمت خودرو بحث های فراوانی می‌شود که هرچند این موضوع به صورت اخص از بنیان مشکل داشت و اکنون همین خودروسازان به دنبال پهن کردن تور ماهیگیری در این آب گل آلودند و همچنین بسیاری جملات تاثر برانگیز دیگر که هر جایی گفتگو می‌شود، حال نوسانات قیمت بیت کوین و ارزهای دیجیتال در این میان که جای خود دارد.

اما وضعیت آنقدر ها هم که فکر می‌کنید بد نیست! مخصوصا برای افرادی که در ارزهای دیجیتالی سرمایه گذاری کرده اند، حتی برای کسانی که ارزهای دیجیتال را در بالاترین قیمت خریده اند و ضرر کرده اند. حقیقتی را برایتان بازگو می‌کنیم که شاید نا امیدیتان را از وضعیت کنونی کاهش دهد!!!

همانطور که می‌دانید در دسامبر سال ۲۰۱۷ بیت کوین به بالاترین قیمت خود یعنی ۲۰۰۰۰ دلار رسید و با قیمت دلار آذر ماه سال ۹۶ که نزدیک به ۴۲۰۰ تومان بود می‌توانستید ۱ بیت کوین را ۸۳ میلیون تومان خریداری کنید، ساده تر بگوییم، ۱ بیت کوین در بالاترین قیمتش در آذر سال ۹۶ چیزی حدود ۸۳ میلیون تومان بود اما اکنون به لطف افزایش قیمت دلار در کشور، هر ۱ بیت کوین ۱۰۰ میلیون تومان است، یعنی اگر کسی یک بیت کوین را در قله و بالاترین قیمتش که ۲۰۰۰۰ دلار بود می‌خرید و نگه می‌داشت، اکنون چیزی حدود ۲۰ میلیون تومان سود کرده بود با اینکه در حال حاضر قیمت بیت کوین کمتر از نصف قله اش و به ارزش ۷۳۰۰ دلار است. گمان می‌کنیم تنها در ایران است که منطق ها و معادلات اقتصادی اینچنین زیر و رو می‌شود!

قیمت بیت کوین

پس زیاد نگران افزایش و یا کاهش قیمت بیت کوین و سایر ارزهای دیجیتال نباشید که در کشور ما بیت کوین ۲۰۰۰۰ دلاری با بیت کوین ۷۳۰۰ دلاری تفاوت زیادی ندارد، چه بسا که بیت کوین ۷۳۰۰ دلاری سود بیشتری را هم نصیبتان می‌کند.

قیمت دلار

این حقیقت در عین اینکه برای دارندگان ارزهای دیجیتال حتی برای کسانی که در قله ارزهای دیجیتال را خریداری کرده اند می‌تواند اتفاق خوبی باشد، اما به بطن قضیه که فکر کنیم افتضاح اقتصادی است که خبر از بی ارزش شدن پول رایج مملکتمان می‌دهد و متاسفانه این نکته را قوت می‌بخشد که نگه داشتن ریال چیزی جز کم شدن ارزش دارایتان را به دنبال ندارد.

در آخر باید گفت هر چند ایرانیان دارنده ارزهای دیجیتال که از سال گذشته تا کنون دارایی های خود را نگهداری کرده اند از نظر ریالی سود کرده‌اند اما در نهایت تورم باعث شده است که از نگاه جهانی و اقتصادی در ضرر باشند. امیدواریم وضع موجود هر چه زودتر بهبود یابد و مردم از زیر بار این فشار سنگین اقتصادی خارج شوند.
به نظر شما آیا ارزهای دیجیتالی می‌توانند در راستای حصول این هدف تاثیرگذار باشند؟

منبع
میهن بلاکچین

نوشته های مشابه

اشتراک
اطلاع از
0 دیدگاه
Inline Feedbacks
View all comments
دکمه بازگشت به بالا