مقالات عمومی

پیام ساتوشی (Nour) به چه معناست؛ روشنایی یا نابودی؟!

نوریل روبینی ملقب به دکتر دووم یکی از منتقدان حوزه کریپتو است. وی نظر خود را پس از پیام بروز شده در حساب کاربری ساتوشی ناکاموتو بیان کرد. طبق گزارشات، این حساب کاربری در سال ۲۰۱۴ هک شده است.

گزارش ها حاکی از آن است که ساتوشی ناکاماتو آخرین بار در سال ۲۰۱۰ از این حساب کاربری استفاده کرده است و پیام اخیر آن که شامل تنها یک کلمه “نور” است کاربران را مجاب به جستجوی پاسخ های گوناگونی کرده است. علاوه بر این پیام تک کلمه ای، این حساب کاربری یک شخص را به دوستانش افزود.

پس از انتشار این پیام نظرات گوناگونی از سوی کاربران مبنی بر پیش بینی معنا و منظور ساتوشی منتشر شد. در حالی که کاربران تلاش داشتند تا معنای این کلمه را در زبان های عبری و اردو جستجو کنند، دیوید جرارد به عنوان یک مولف در این حوزه، کلمه “Nour” را اشاره ای به نام نوریل روبینی “Nouriel Roubini” دانست و اذعان کرد:

ساتوشی ناکاماتو به ما هشدار می دهد که بیت کوین یک اشتباه بود و نوریل در خصوص تمام موارد درست می‌گوید.

جک پالمر، خالق دوج کوین نسبت به فرضیه دیوید جراد واکنش نشان داد و گفت:

پس از هک ایمیل ساتوشی، این پروفایل چندین سال است که دزدیده شده است.

روبینی در گذشته از هر فرصتی برای تمسخر دنیای کریپتو و دنبال کنندگان آن استفاده کرده است. مشتاقان دنیای کریپتو با روبینی رابطه ای مابین تنفر و عشق دارند. وی در پستی بیان کرد:

در واقع Nour-i-El در زبان عبری به معنای نور یا آتش خداست. بنابراین ساتوشی قطعا تلاش می کند تا از طریق فرستادن این پیام به کاربران دیوانه کریپتو بفهماند که اکنون زمان دیدن نور و دست برداشتن از بیت کوین و شتکوین ها می‌باشد.

او که از هر فرصتی برای تاختن به جهان کریپتو استفاده می کند در ادامه گفت:

اگر اقتصاددانانی همچون شما واقعا شایسته و توانا بودند، جهان ما غرق در بدهی نبود و بی عدالتی ها کمتر بود.

نظر شما در مورد بیانات دکتر دووم چیست؟

منبع
ambcrypto

نوشته های مشابه

اشتراک
اطلاع از
0 دیدگاه
Inline Feedbacks
View all comments
دکمه بازگشت به بالا