اخبار آلتکویناخبار اتریوم

تلاش نافرجام برای تخریب اتریوم؛ کارمزد تراکنش‌ها به حالت عادی بازگشت!

شبکه اتریوم (ETH) هفته قبل با ازدحام شدیدی مواجه شده بود که این باعث شد تا افرادی به ارسال تراکنش های اسپم مشکوک شوند. در این مدت میزان GWei تراکنش‌ها افزایش چشمگیری داشت و حتی به بیش از ۲۰۰ GWei هم رسید. اخیرا این مقدار به حالت اول برگشته است و کارمزد آن برای تراکنش های سریع حدود ۹ GWei می‌باشد و شبکه به ازای هر تراکنش کارمزد(فی) ۰.۰۴۷ دلار دریافت می‌کند.

قرارداد هوشمندی به نام آی فیش (iFish) با ارسال تراکنش های مربوط به توکن ها، ۴۰ درصد از کل قیمت گس شبکه را استفاده کرده است. به گفته یکی از کاربران سایت reddit، با توجه به انتقال پیوسته توکن‌ها در شبکه، قیمت گس تراکنش ‌ها به بیش از ۵۰ اتر در ساعت رسید.

قرارداد هوشمند آی فیش با یک آدرس آی پی در ارتباط بود که ماه ها میزان بسیار زیادی EOS را در اختیار داشت. این کار احتمالا برای خارج کردن توکن های EOS در شبکه و جایگزینی آنها صورت گرفته است. وجود درصد زیادی EOS در این آدرس باعث شد بعضی از افراد گمان کنند اقداماتی برای ایجاد اسپم در شبکه اتریوم صورت گرفته است. در واقع این کار، تراکنش ها را برای کاربران اتریوم گران تر و کندتر کرد. این ازدحام یک هفته پس از افزایش گس در تاریخ ۲ جولای رخ داد و کارمزد تراکنش ها حتی به ۵ اتر رسید. قراردادهای هوشمند ICO و اپلیکیشن های توزیع شده روی بستر اتریوم معمولا باعث این مشکلات می شود.

تعداد تراکنش های اتریوم در ۲۴ ساعت حدود ۵۵۰ هزار تراکنش می‌باشد که این میزان ۱۰ برابر تراکنش های شبکه بیت کوین است. البته این احتمال وجود دارد که فردی گس را بپردازد و شبکه را روزها مشغول نگه دارد. دلیل بالقوه دیگر می‌تواند افزایش هک کردن باشد که برای به دست آوردن توکن، هکرها تراکنش‌های زیادی را به شبکه ارسال می کنند تا شاید موفق به انجام تخلف و دزدی شوند.

یک روز پس توزیع توکن های IQ توسط شبکه EOS برای پروژه Evripedia، شبکه بسیار شلوغ شده و این روز یکی از پر تراکنش ترین روزهای این شبکه بود. هرچند شبکه اتریوم کاملا بر اساس اصول متفاوتی عمل می‌کند و هزاران ماینر بدون محدودیت سرعتی دارد اما این موضوع تا حدودی روی آن تاثیر خواهد گذاشت.

منبع
cryptovest

نوشته های مشابه

اشتراک
اطلاع از
0 دیدگاه
Inline Feedbacks
View all comments
دکمه بازگشت به بالا