صرافی متمرکز

میهن گپ – پس از اتفاقات اخیر در رابطه با صرافی بایننس ، چه تصمیمی گرفته اید؟

تیم میهن بلاکچین به دنبال این است که بستری فراهم کند تا از طریق آن کاربران بتوانند به صورت هدفمند با هم تعامل داشته باشند. در همین راستا هر هفته یک موضوع برای تعامل کاربران در گروه تلگرامی میهن بلاکچین در نظر گرفته می شود. البته این موضوع پیشنهادی ماست و کاربران می توانند به صورت آزادانه در مورد موضوعات دیگری هم تعامل داشته باشند. با توجه به اینکه ممکن است بعضی از کاربران نتوانند همیشه این گروه را دنبال کنند، هر هفته در قالب یک پست تحت عنوان میهن گپ، نظرات و پیام های برگزیده دوستان ارائه خواهد شد. ما در میهن گپ قصد داریم علاوه بر نظرات و پیام های کاربران محتوای دیگری شامل مناظره، بحث و گفتگو و مباحثه هم داشته باشیم.

موضوع هفته پنجم این بود که پس از اتفاقات اخیر در رابطه با صرافی بایننس، برای مدیریت دارایی های خود و همچنین مبادلاتتان چه تصمیمی گرفته اید؟
بسیاری از هموطنان و همینطور بسیاری از افراد در سراسر جهان برای مبادلات و فعالیت های خود در عرصه ارزهای دیجیتال، صرافی بایننس را انتخاب کردند. علت این انتخاب نیز راحتی کار با بایننس و پشتیبانی آن از اکثر ارزهای دیجیتالی و همچنین فرآیند جالبی که برای کاهش کارمزدها با استفاده از توکن خود که bnb نام دارد و همچنین بسیاری از قابلیت های دیگر نسبت به سایر صرافی ها می‌باشد.
اما اخیرا این صرافی که پیش تر ها با اکانت های ایرانی مشکلی نداشت، نام ایران را از لیست کشورهای خود حذف کرد و لِوِل برخی از اکانت های ایرانی را نیز پایین آورد، در برخی از مکاتباتی که با پشتیبانی بایننس انجام شده توصیه شده که ایرانیان هرچه زودتر ارزهای دیجیتال خود را خارج کنند. برخی علت این اتفاق را اعمال سیاست های آمریکا و اقدامات مربوط به تحریم های علیه ایران می‌دانند، با این حال هنوز مشکلی برای حساب های ایرانی و فعالیت های آنها ایجاد نشده و اخباری مبنی بر بستن حساب ایرانی ها منتشر نشده است.
در این راستا و با داغ شدن این موضوع در جوامع کریپتویی، موضوع این هفته را به اتفاقات اخیر بایننس و راهکارهای کاربران عزیز میهن بلاکچین اختصاص دادیم و خواستار شدیم تا تصمیمات خود را در این جهت در گروه میهن بلاکچین با دوستان در میان بگذارند.
نظرتان را پیام های کاربران گروه میهن بلاکچین در این راستا جلب می‌کنیم:
hesam گفت:

راستش من اولین بار که دنبال یک صرافی مناسب برای ترید می گشتم و اولویتم صرافی های غیر متمرکز بود بعد از چند روز تحقیق متوجه شدم صرافی های غیرمتمرکز به دلیل حجم پایین مبادلات که تازه بخشی از همون مبادلات توسط ربات ها انجام میشه، نداشتن ابزار های کامل برای ترید و کمبود کوین های پشتیبانی شده نسبت به صرافی های متمرکز فعلاً زیاد قابل استفاده نیستند و هنوز جای کار دارند تا کامل بشن به همین دلیل بایننس رو به دلیل تنوع کوین های قابل ترید و تجهیز به سایر ویژگی هایی که در بالا بهشون اشاره شد انتخاب کردم، ولی الان که این حاشیه های بایننس بوجود اومده کلاً یه حساب بایننس دیگه درست کردم و با وی پی ان سیسکو به دلیل ثبات در آدرس آی پی بهش وصل شدم تا مشکلی از بابت مسدود شدن حسابم بوجود نیاد تو این فاصله هم دنبال یه صرافی دیگه میگردم تا اگه ویژگی های خوبی داشت با بایننس جایگزینش کنم ولی فعلاً همون بایننس خوبه (البته استفاده از VPN رو ممکنه خیلی ها پیشنهاد نکنن ولی من مشکلی ندارم با این موضوع)

➰Ali صرافی Bitmex.com را پیشنهاد داد که Pouryazdan در جوابش گفت:

bitmex که بیشتر با ایران مشکل داره
رسما میگه اگه کشورتو زدی ایران حق نداری اینجا کار کنی

Behnam Barzin در رابطه با موضوع هفته چنین گفت:

بنده اصلا قبل ورود و خرید ارزها ، اطلاع از ناامن بودن صرافیها برای نگهداری داشتم ، لذا برای ۲ تا بیتم لجر خریدم ، اما سایر ارزها رو به دلیل راحتی تو بایننس نگه داشتم تا سرفرصت به ولت شخصیم منتقل کنم و بعد از اتفاقات اخیر تصمیم گرفتم هرچه سریعتر عملیش کنم
پیشنهادم اینه اول از همه ولت سخت افزاری ، اگر پر شد(چون محدودیت داره) ولت های موبایلی

اردلان پوررستم گفت:

با درود و احترام؛
پیشنهاد بنده به:
افرادی که قصد دارند فعالیت تجارتی Trade خود را از طریق باینَنس ادامه دهند این است که کلیه داراییشان را در این صرافی/کیف پول نگهداری نکنند و همان مقدار که قصد ترید دارند وارد این سایت کنند تا چنانچه اتفاق بیترکس تکرار شد تمام داراییشان مسدود نشود.

Behnam Barzin در جواب اردلان پوررستم گفت:

یعنی باز دوباره باید با ریسک ادامه بدیم ؟
مثلا زدو یکی کل داراییش ۱ بیت کوین بود و اورد تو بایننس که دو سه روز ترید کنه بعد بکشه بیرون ، و زدو از اتفاق تو همون دو سه روز بایننس ایرانیا رو بلوکه کرد ، بدبخت چیکار کنه ؟
بهترین کار اینه که یه شماره موبایل یه کشور اروپایی پیدا کنیم و باهاش رجیستر کنیم

مهران در جواب Behnam Barzin گفت:

حالا بذار ببین fatf شاید تصویب شه دوباره ایرانو برگردونه
چون بانک مرکزی چین هم ایرانو high risk معرفی کرده بود بخاطر fatf
ولی میتونی از صرافی kucoin هم استفاده کنی

اردلان در جواب Behnam Barzin گفت:

با احترام مجدد اینبار خدمت شما؛
پیام و پیشنهاد بنده را با دقت مطالعه نفرمودید.
عرض کردم که قسمتی از داراییتان را برای ترید وارد باینَنس کنید، نه کل اش را.
در مورد ثبت نام با یک شماره خارجی ممکنه بتونید از این مرحله با سربلندی عبور کنید ولی در مرحله آپلود مدارک بین المللی (پاسپورت و …) ایرانی بودنتان شما را دچار بحران خواهد کرد.
⭕️ البته اگر پاسپورت خارجی هم داشته باشید برای این مرحله هم به مشکلی برخورد نخواهید کرد.

MeYSaM BoLouRi در رابطه با موضوع این هفته گفت:

سلام
۱. vps خریدم
۲. در خود vps اکانت جدید ساختم حتی ایمیل هم‌ در همونجا ساختم
۳. مبلغ وارد شده هم زیر ۲ btc
۴. اس ام‌اس هم فعال نکردم

نتیجه گیری:

این بحث همیشه قابل توجه بوده است که صرافی ها حتی بهترینشان هم، محل امنی برای نگهداری دارایی های شما نمی‌باشند. کاربران ایرانی خوش شانس بودند که بایننس بدون اطلاع و ضربتی حساب هایشان را مسدود نکرد وگرنه سناریوی بیترکس می‌توانست مجددا تکرار شود. به هر حال توصیه می‌شود کاربران هر چه سریعتر دارایی های خود را از این اکسچنج خارج کنند و به کیف پول هایشان انتقال دهند. حال چگونه این کار را انجام دهید؟

اگر ارزهای مختلفی داخل این صرافی دارید پیشنهاد می‌شود تمامی آنها را به ارزهای رایجی که دارای کیف پول های امن هستند(مانند بیت کوین، اتریوم و…) تبدیل کنید و سپس به کیف پول شخصی خود انتقال دهید، اگر کیف پول شخصی ندارید می‌توانید ویدیو ساخت کیف پول بیت کوین، ساخت کیف پول اتریوم و توکن های آن، کیف پول لجر و… را که در سایت میهن بلاکچین بارگزاری شده است را مشاهده کنید.

این خیلی عالی بود اگر در کشور خودمان صرافی هایی وجود داشت و معاملات از طریق آن صورت می‌گرفت تا دیگر برای انجام معاملات نیاز به ثبت نام در صرافی های کشورهای دیگر وجود نداشت و همچنین ترس از اتفاقات اینچنینی و یا مسدود شدن حساب ها خطر کاربران را مکدر نمی‌کرد، هرچند برخی صرافی های داخلی وجود دارند که در این عرصه شروع به فعالیت کرده اند اما اولا کوین ها و آلتکوین های زیادی را پشتیبانی نمی‌کنند و ثانیا به دلیل عدم قانون گذاری این حوزه در کشور ما فعالیت های خود را گسترش نمی‌دهند و یا پا به این عرصه نمی‌گذارند. مشکل دیگر صرافی های داخلی این است که دارای امنیت زیادی نیستند و نمی‌توان با خیال راحت دارایی های خود را در آنها نگهداری کرد. به طور کلی صرافی ها همواره مورد توجه هکرها بوده اند حتی با وجود تدابیر امنیتی فراوان توسط صرافی های خارجی بسیاری از آنها مورد حمله واقع شده اند حال صرافی های داخلی که امنیت صرافی های خارجی را ندارند جای خود دارد. اما مشکلات صرافی های داخلی محدود به امنیت آنها نمی‌باشد بلکه حجم معاملاتی پایین آنها نیز معضلی است که کاربران را با مشکلاتی مواجه می‌کند.

یکی دیگر از راه های انجام معاملات این است که اشخاص با یکدیگر و بدون هیچ صرافی و واسطه ای خرید و فروش های خود را انجام دهند که این مستلزم اعتماد طرفین به یکدیگر و ایجاد فضایی برای این منظور است که خریداران و فروشندگان یکدیگر را پیدا کنند که البته این راه خطرهای بسیار زیادی را به همراه دارد زیرا ممکن است با افراد کلاهبردار مواجه شوید و یا ممکن است معاملات خود را با قیمت های غیر واقعی انجام دهید که می‌تواند باعث ضرر شما شود.

همچنین می‌توان از اکسچنج های دیگری استفاده کرد که در حال حاضر با ایران و کاربران ایرانی مشکلی ندارند اما باز به هر حال ممکن است اتفاقات این چنینی و یا مسدود شدن حساب ها رخ دهد، بنابراین بهتر است به طور کلی از اکسچنج ها برای تعویض ارزهای دیجیتال خود و سپس انتقال آنها به کیف پول هایتان استفاده کنید و هیچ گاه از آنها بعنوان محلی برای نگهداری طولانی مدت دارایی هایتان استفاده نکنید.

منبع
میهن بلاکچین

نوشته های مشابه

اشتراک
اطلاع از
0 دیدگاه
Inline Feedbacks
View all comments
دکمه بازگشت به بالا