اخبار عمومی

سوء استفاده از اسم افراد معروف برای به دست آوردن بیت کوین و اتر!

در این مقاله قصد داریم که شما را با روش جدیدی که تعدادی از کاربران از طریق آن بیت کوین یا اتر یا ارزهای دیجیتالی دیگری به دست می آورند، آشنا کنیم. امیدواریم که با خواندن این مقاله شما قربانی این روش نشوید.

استفاده از رسانه های اجتماعی در حال حاضر بهترین روش برای تعامل با کاربران است. سازندگان پلتفرم ها، برنامه ها، بازی ها و ارائه کنندگان خدمات و … از رسانه های اجتماعی برای نزدیک تر شدن به کاربران و بهبود سرویس های خود استفاده می کنند. البته این قضیه موجب می شود که بسیاری از مشکلات و موانع پیشرفت پروژه ها و سرویس های خدماتی برطرف شود. رسانه های اجتماعی بستری فراهم کرده اند که کاربران بتوانند از طریق آن به راحتی نظرات خود را بیان کنند.

اخیرا رسانه های اجتماعی برای کلاهبرداران بستری فراهم کرده است که با سوء استفاده از نام بزرگان، مدیران موفق پروژها و … در امر کلاهبرداری موفق تر باشند. یکی از این رسانه های اجتماعی که تقریبا بسیاری از کاربران حوزه کریپتوکارنسی را پوشش می دهد، توئیتر است. در این مقاله قصد داریم شما را با یکی از استراتژی های کلاهبرداران آشنا کنیم.

برنامه تلگرام یکی از پلتفرم های محبوب بین کاربران ایرانی است و همچنین کاربران زیادی در سطح دنیا دارد. شاید نام پاول دوروف برای همه ما، آشنا باشد. پاول دوروف سازنده تلگرام است و از طریق توئیتر با کاربران تلگرام در ارتباط است و اگر مشکلی در برقراری ارتباط آن ها وجود داشته باشد و این مشکل از سمت زیر ساخت های استفاده شده برای برنامه تلگرام باشد را در صفحه شخصی خود اعلام می کند.

اما این قضیه باعث شده است در پست هایی که پاول دوروف در مورد مشکلات زیر ساختی تلگرام توئیت می کند، کلاهبرداران خود را جای پاول دوروف جا بزنند و پیغام هایی مشابه پیغام زیر را منتشر کنند. در این پیغام ها اعلام می شود که مقداری بیت کوین یا اتر بپردازید و ما ۱۰ برابر آن را به شما هدیه خواهیم داد!

هشدار کلاهبرداری بیت کوین و اتر

همانطور که در تصویر بالا مشاهده می کنید، کلاهبرداری خود را به جای پاول دوروف جا زده است و این کار را به صورتی انجام داده که هر کسی متوجه آن نشود. کلاهبردار ۲ لینک قرار داده و مدعی است که به خاطر حمایت شما، هدیه هایی در نظر گرفته است. اگر کاربری لینک ها را بارگزاری می کرد به کاربر اعلام می شد که ۰.۱ بیت کوین یا ۱ اتر به آدرس ذکر شده ارسال کنید و در ازای آن، من ( پاول دوروف جعلی ) به شما ۱ بیت کوین یا ۱۰ اتر خواهم داد.

شاید پیش خودتان فکر کنید که مردم چرا باید اعتماد کنند و با این توضیحات، مبلغ ذکر شده را پرداخت کنند! رویای یک شبه پولدار شدن ؟! شاید هم فکر کنید که خروجی این راه های کلاهبرداری، مبلغ ناچیزی است. مثالی که ذکر کردیم باعث شد که شخص کلاهبردار، ۵۵.۳ اتر معادل با ۴۰ هزار دلار دریافت کند. ( البته در حال حاضر این مقدار اتر معادل با ۱۱ هزار دلار است. )

اتر اسکن فیشینگ هشدار

کاربرانی که باور می کنند در ازای پرداخت ۰.۱ بیت کوین یا ۱ اتر، ۱ بیت کوین یا ۱۰ اتر دریافت می کنند، کم نیستند ولی در نظر داشته باشید که شما قربانی این استراتژی کلاهبرداری نشوید.

همانطور که در تصویر مشاهده می کنید، سایت اتر اسکن که مرورگر بلاکچین اتریوم است، به دلیل گزاش هایی که از سمت کابران دریافت کرده است، هشدار داده است که با این حساب تعامل نداشته باشید.

منبع
میهن بلاکچین

نوشته های مشابه

اشتراک
اطلاع از
0 دیدگاه
Inline Feedbacks
View all comments
دکمه بازگشت به بالا