مقالات عمومی

مهمترین آپدیت اتریوم چه زمانی اتفاق می افتد؟

روز جمعه در نشست هفتگی توسعه دهندگان اتریوم، شرکت کنندگان در این نشست خبر از راه اندازی فورک سخت کنستانتینوپول (Constantinople) در نوامبر سال ۲۰۱۸  دادند.

خرید ارز دیجیتال با ۱۰ هزار تومان!

تو صرافی ارز پلاس میتونی فقط با ۱۰ هزار تومان و با کارمزد صفر، همه ارزهای دیجیتال رو معامله کنی!

همین الان شروع کن

برای کسانی که مطلع نیستند، کنستانتینوپول یکی از بزرگترین آپدیت های اتریوم است، که طراحان آن امیدوارند این پدیده تازه باعث تغییرات، بهبود و پیشرفت شبکه عمومی بلاک چین شده و از این طریق کاربران این شبکه تجربه ی تازه ای داشته باشند. قابل توجه ترین نکته در این تغییرات، کاهش سهم پاداش یک بلاک از ۳ اتر به دو اتر در هر ۱۴ ثانیه است.

براساس اطلاعات ارائه شده توسط اریک کانر، کاهش ۳۳ درصدی پاداش های بلاک اتریوم به طور قابل توجهی باعث افزایش نرخ تورم اتر شده است، که در حال حاضر میزان سالیانه تورم این ارز دیجیتال ۷.۴ درصد است. ادواردو گومز، تحلیلگر ونزوئلایی ارزهای دیجیتال، این حرکت را با تصمیم بیت کوین در رابطه با نصف کردن میزان پاداش بلاک ها مقایسه کرد و افزود که در پی این رویداد ابتدا قیمت ها کاهش یافته اما در ماه های آینده روندی افزایشی را تجربه می کند.

دو سوم کردن پاداش بلاک، قطعا بسیاری از ماینر ها را به استخراج بلاک های اتریوم بی میل می کند، چرا که این حرکت باعث کاهش شدید سودآوری ماینینگ شده است. اما در این نشست ۱۸ شرکت کننده که شامل توسعه دهندگان و نوآوران برتر در زمینه صنعت کریپتو بود اذعان کردند که کنستانتینوپول روز یکشنبه ۱۴ اکتبر در شبکه آزمایشی Ropsten  مورد بررسی و برای عرضه آماده شده است.

اما، همانطور که هادسون جیمسون از بنیان گذاران اتریوم اظهار کرد، فورک سخت شبکه آزمایشی Ropsten در واقع پیش از برنامه زمانبندی شده اتفاق افتاد، که بسیاری آن را نشانه مثبتی برای آینده کنستانتینوپول می‌دانستند. چنانچه Ropsten به پردازش ۴،۳۰۰،۰۰۰ بلاک خود نزدیک شد(زمان اتفاق افتادن فورک کنستانتینوپول)،شبکه دچار اختلال شد.

مشکل از آنجا شروع شد که عمل ماینینگ در شبکه آزمایشی Ropsten مدت زمان طولانی در بلاک ۴،۲۹۹،۹۹۹ متوقف شد و نشان داد که ماینرها قصد فعال سازی کنستانتینوپول را نداشته اند و یا مشکلی در کد بیس آن رخ داده است.

یک توسعه دهنده در مورد این وضعیت اظهار نظر کرد و نوشت:

دلیل اصلی گیر کردن تمام کلاینت ها عدم وجود بلاک معتبر کنستانتینوپول است. فورکی که نه اکنون و نه در آینده رخ نخواهد داد.

در نهایت، پس از دو ساعت انتظار، اولین بلاک فعال شده کنستانتینوپول بر روی Ropsten پردازش شد. اما عدم انجام هیچگونه تراکنشی در این بلاکها، باعث ناراحتی بسیار زیاد توسعه دهندگان شد و آنها را به این موضوع ترغیب کرد تا برای افزایش ثبات زنجیره Ropsten، ماینرهای بیشتری به شبکه آزمایشی وارد کنند.

افری شودن، یک توسعه دهنده اتریوم در Parity، در قالب یک توئیت جامعه ارزهای دیجیتال را از حادثه پیش آمده مطلع ساخت. براساس بیانات افری شودن، یک مسئله اجماع در Ropsten وجود داشت که باعث یک حرکت سه جانبه بین Geth ، Parity و یکی دیگر از کلاینت های اتریوم شد.

افری شودن در ادامه به این واقعیت اشاره کرد که مساله اجماع شبکه آزمایشی که نشانگر عدم تمایل ماینرها و توسعه دهندگان به تغییرات پیشنهادی کنستانتینوپول است، تأثیر زیادی بر زمان بندی ارائه این پدیده از سوی اتریوم خواهد داشت. در حقیقت این تحلیلگر باور دارد تغییر نقشه راه بنیاد اتریوم چندین ماه طول می کشد و به همین دلیل فورک سخت کنستانتینوپول شبکه اصلی اتریوم در سال ۲۰۱۸ ارائه نخواهد شد.

تا زمان انتشار این خبر، هیچ یک از توسعه دهنگان اتریوم  تاخیر در ارائه و راه اندازی کنستانتینوپول را تایید نکرده اند و بسیاری از آنها امیدوارند که این فورک سخت تا پایان سال جاری به بهره برداری برسد.

منبع
ethereumworldnews

نوشته های مشابه

اشتراک
اطلاع از
0 دیدگاه
Inline Feedbacks
View all comments
دکمه بازگشت به بالا