اخبار اتریوماخبار عمومی

ویتالیک بوترین از «قرارداد هوشمند» خود پشیمان است!

ویتالیک بوترین خالق اتریوم، اخیرا در توییتر خود اذعان کرد، من کاملا از پذیرش اصطلاح” قراردادهای هوشمند “پشیمان هستم. او همچنین توضیح داد که او  باید آن را “چیزی خسته کننده تر و فنی تر” می نامید.

من کاملا از پذیرش اصطلاح قرارداد هوشمند پشیمانم. باید آنها را چیزی خسته کننده تر و فنی تر و یا شاید چیزی شبیه اسکریپت های ثابت نام گذاری می کردم.

در حقیقت این بیانات ویتالیک در پاسخ به حساب CleanApp، که در مورد مفهوم قانون کریپتو بحث کرد، اظهار شده است. در این بحث، CleanApp به جزئیاتی در مورد ساختارهای نظارتی و همچنین چگونگی عملکرد قراردادهای هوشمند دیجیتال در مقابله با پیامدهای واقعی زندگی، می پردازد.

این یک تلاش آشکار برای  تغییر قراردادهای هوشمند از رده بندی اسناد قانونی به برنامه ای است که به طور مداوم اجرا خواهد شد. در طول سال گذشته، قراردادهای هوشمند با استقبال عمومی مواجه شد. اتریوم نمونه بارزی از این اتفاق است زیرا در سال گذشته قیمت این ارز دیجیتال از ۸ دلار به ۱۴۰۰ دلار رسید.

این رشد ناگهانی باعث شد تا تیم های مختلفی مدل اتریوم را تقلید کنند. به همین دلیل توکن های قرار داد هوشمند مختلفی مانند ترون، نئو، کاردانو، لیسک، EOS و وان چین (Wanchain) راه اندازی شد.

نظارت

توییت ویتالیک در پاسخ به یک موضوع طولانی مطرح شده توسط CleanApp در مورد مدیریت بلاک چین بود. علاقه مندان به بلاک چین به طور مرتب بحث می کنند که آیا اساسا بلاک چین  باید اصلاح شود و چه کسی باید در این زمینه تصمیم بگیرد. این موضوع روشن می کند که آیا تراکنش ها می توانند به دلایل اخلاقی اصلاح شوند.

نظارت ارزهای دیجیتال از زمانی که هک DAO  اتریوم منجر به فورک سخت شد، همیشه داغ ترین موضوع بحث ها و مناظره ها بوده است. در طول این معضل، جامعه اتریوم تصمیم گرفت که زنجیره را بازگرداند و هر کوین هک شده را به قربانیان این اتفاق باز پس دهد. این یک حرکت بسیار بحث برانگیز بود و کسانی که با بازگشت زنجیره فورک سخت مخالف بودند اتریوم کلاسیک را ایجاد کردند.

منبع
cryptoglobe

نوشته های مشابه

اشتراک
اطلاع از
0 دیدگاه
Inline Feedbacks
View all comments
دکمه بازگشت به بالا